måndag 18 mars 2019

Ebola i dagens DN

I dagens DN, 2019-03-18, finns en artikel om Ebola epidemin i Kongo.
Jag lägger in en länk till artikeln, så kan ni som inte har DN läsa den.
Ni får kopiera länken och klistra in i webläsaren.

https://dela.dn.se/vECaAygyiv75e-j99qQDvlQXxJ74GJqEkqe-Lyf1EUG6CpGR98jKj7_AGxCbJa8NERVk_Qo0eJPsKXa37uApUw,,

Enligt WHO den 16 mars (tre dagar senare än gårdagens inlägg), är siffrorna för Ebolaepidemin; 951 diagnostiserade, varav 598 har dött.


Vi har anledning att följa utvecklingen av denna epidemi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Jag har arbetat 17 år i DRK, i Mai Ndombe provinsen som missionär och läkare. Är nu bosatt i Ludvika. Jag har fortsatt kontakt med kollegor och vänner i DRK. Jag deltar i Equmeniakyrkans arbetsgrupp för hälsovård i Kongoländerna.