torsdag 24 juli 2014

Lugnet återställt i Kinshasa

Efter skottlossningen i tisdags vid Camp Tshatshi, är det åter lugnt i stan.
Folk förvånas över att en grupp civila, med machetes som vapen, kunde skapa denna uppståndelse! Personer jag varit i kontakt med antyder att det kanske ligger andra intressen bakom händelsen. Det finns ju något att vinna i Kongo om något år och det gäller att förbereda allt så att det blir den utgång man hoppas på.

Många gånger fylls jag av beundran inför de människor som lever vidare under de villkor som råder i Kongo idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Jag har arbetat 17 år i DRK, i Mai Ndombe provinsen som missionär och läkare. Är nu bosatt i Ludvika. Jag har fortsatt kontakt med kollegor och vänner i DRK. Jag deltar i Equmeniakyrkans arbetsgrupp för hälsovård i Kongoländerna.