lördag 29 mars 2014

Nu återstår tre dagar av vårt besök i Kongo. Vi har besökt Semendua och Mimia i inlandet, i Mai Ndombe, under en vecka och så har vi en vecka i Kinshasa. Glädjen i att åter ses har varit tydlig! Människornas kamp för att överleva är lika tydlig! Vi har svårt att förstå hur de orkar! Själva har vi tagit oss fram genom de fyra elementen, men det återkommer jag till! Betydelsen av dialog och möte är oändligt stor och vi är tacksamma över att ännu en gång ha fått besöka Kongo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Jag har arbetat 17 år i DRK, i Mai Ndombe provinsen som missionär och läkare. Är nu bosatt i Ludvika. Jag har fortsatt kontakt med kollegor och vänner i DRK. Jag deltar i Equmeniakyrkans arbetsgrupp för hälsovård i Kongoländerna.