fredag 30 oktober 2009

Fredag den 30 oktober befinner vi oss paa Semendua. Igaar, torsdag, utfoerde Bengt-Erik och Dr Makuma en operation, innan vi skulle laemna Bokoro. Vaar avfaerd blev senarelagd p.g.a. ett kraftigt ovaeder. Naer vi sen kom ivaeg, var vaegen saemre aen vanligt. Tack vare en duktig chauffoer tog sig jeepen genom alla djupa gropar och leriga avsnitt. Vael framme paa Semendua, blev vi mottagna av vaenner haer. Idaag har Eva besoekt skolor och laemnat presenter fraan sina elever i Ludvika. Agneta har deltagit i Missionsstyrelsens sammantraede och framfoert haelsning fraan Sverige. Det aer mycket varmt haer idag, vilket aer bra, saa att vaara nytvaettade klaeder kan torka. Det aer nu eftermiddag, ca 15, och vi skall fortsaetta vaart program! Eftersom jag skriver paa en dator med franskt tangentbord, finns inte de tre sista bokstaeverna i det svenska alfabetet. Ni kan nog gissa er till vad mina bokstaever staar foer!!

3 kommentarer:

  1. Än en gång facineras jag av att följa er resa med oväder, äventyr och fantastiska upplevelser. Vi kan hälsa från en fin gudstjänst på Alla Helgons dag i Högbergskyrkan. Önskar er allt gott och fortsatt lyckosam resa. Mötesplats väntar på ett repotage så fort ni kommer hem!
    Hälsningar till er alla fyra från Gudrun

    SvaraRadera
  2. Trevligt att följa er på spännande resa. Vi önskar er också allt gott och ni finns ofta i våra tankar här hemma i Ludvika. Prognosen har lovat snö här imorgon...

    Familjen Hedenbo genom Karin
    (Magnuz kom hem från Brasilien i lördags kväll och åkte vidare till USA tidigt i söndags morse)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Jag har arbetat 17 år i DRK, i Mai Ndombe provinsen som missionär och läkare. Är nu bosatt i Ludvika. Jag har fortsatt kontakt med kollegor och vänner i DRK. Jag deltar i Equmeniakyrkans arbetsgrupp för hälsovård i Kongoländerna.