måndag 8 juni 2009

Tanken att jag skulle blogga kändes lika främmande, som att jag skulle skriva mina memoarer. Varför, om vad, vem skulle läsa?

Men så fick jag en tanke; det kanske vore av intresse för släkt, vänner och kanske kollegor idag, att få veta något om det land och den tillvaro som fångat mig så totalt under 40 år!?

Jag såg bloggmöjligheten, som möjligheten att skriva en Loggbok över en tid som varit, men fortfarande är.

Min Loggbok kommer att innehålla avsnitt om min tid i Zaire-Kongo, men även avsnitt om andra tider i samma land.

Jag vill försöka beskriva vad som fångade mig i Kongo, hur det ser ut idag, under vilka omständigheter människor lever där i dag. Jag vill också förmedla nyheter från Kongo.

Så vill jag utmana oss i Sverige att ta del av livet i Kongo och bidra på något sätt till en positiv utveckling för en eller flera personer i Kongo.

Välkommen att läsa min Loggbok!

1 kommentar:

  1. Agneta, väldigt intressant att läsa dina reflektioner. Hoppas det blir fler inlägg!
    / Agnes

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Jag har arbetat 17 år i DRK, i Mai Ndombe provinsen som missionär och läkare. Är nu bosatt i Ludvika. Jag har fortsatt kontakt med kollegor och vänner i DRK. Jag deltar i Equmeniakyrkans arbetsgrupp för hälsovård i Kongoländerna.